viernes, 7 de agosto de 2009

68.- Jubileu de baix cost

El bitllet d'avió per anar de Reus a Santiago de Compostel·la m'havia costat 10 cèntims d'euro, impostos inclosos. Com que vaig pagar amb visa electron no vaig pagar cap comissió. No vaig facturar maletes, no vaig embarcar dels primers, no vaig triar seient, no vaig parlar amb les hostesses, no vaig dormir, ni pixar, ni demanar cap beguda. Ni tan sols em vaig treure la jaqueta. Cost total de serveis extres: zero. Cost total del viatge: 10 cèntims d'euro.
En arribar, vaig anar caminant fins al edifici terminal, no vaig agafar cap carret d'equipatges, no vaig beure res, ni vaig saludar al guàrdia civil de la porta ni vaig demanar informació.
Finalment, quan estava decidit a fer una despesa i anava a agafar el bus que em portaria a la capital, vaig observar una munió de persones que feien autoestop.
- Què hi feu aquí?
- Esperem que algú ens porti a Santiago. Es que hem vingut amb vols de baix cost i per ser fidels al sistema anirem fins a la ciutat sense pagar res.
Era interessant allò i m'hi vaig sumar. Després de tres bones hores passades al sol, em va tocar a mi i una amable senyora -gallega, of course- em va portar fins a la porta de la catedral de Santiago.
- Què bé!, vaig pensar. Ja podré fer el jubileu. Hauré fet una mena de camí de sant Jaume de baix cost.
A l'entrada de la catedral un rètol immens i una fletxa indicava una porta petita en un racó: “Visites a sant Jaume de baix cost”.
- Ostres!
Hi vaig entrar, i després de caminar i caminar, pujar escales i més escales vaig veure una entrada a una capella que hi deia “Apóstol Santiago”. Quan vaig entrar, hi havia una pantalla de vídeo amb una imatge de sant Jaume d'esquena i al costat una capsa i un rètol que deia: “donativos de bajo coste aquí. Para ver la imagen real acceder por la cola de pago”.
*
autor: Miquel Marimon, del blog Atura't
*

14 comentarios:

bajoqueta dijo...

Ara diuen que volen fer vols amb la gent dreta, ja me diràs tu! jajaja.

Tan de baix cost no se pot anar sinó malament jeje.

Un conte molt divertit, gràcies de nou!

McAbeu dijo...

És molt divertit però també té molt de veritat.

JJMiracle dijo...

Que boooo!!! :-D El low cost no té límits!

Assumpta dijo...

Jajajajaja boníssim!!! :-))

Ostres, jo també vaig sentir la notícia aquesta que diu la Bajoqueta dels vols amb gent dreta!! Si ho arriben a dir un 28 de desembre em creia que era una innocentada!

M'ha agradat molt, Miquel!! :-))

Garbí24 dijo...

Es genial i real , no se on ens portara el low cost aquest , pero mentre i sigui a gaudir-ho .

xaruga dijo...

Hi ha un passatge del Quixot que diu:
"Sancho, con la Iglesia hemos topado"

Teresa Bosch dijo...

És boníssim!! I molt ben escrit!

Trini González Francisco dijo...

Brutal! jejejjee...

Assumpta dijo...

Així, xaruga, aquesta brillant idea de fer vols amb la gent dreta, és cosa de l'Església també?

Joana dijo...

Mig veritat perquè diuen de baix cost i acabes pagant i pagant...
El relat però ho satiritza molt bé :)

Sergi dijo...

Bé, era el que es podia esperar, ja ho tenen això les low cost!

Marta dijo...

Molt divertit!!!

Parròquia Crist Rei dijo...

Xaruga: Ara a l'Església, malauradament crec jo, no hi ha cues, som més aviat poqueta gent.
garbi24, joana: Suposo que el baix cost també ha apropat viatjar a gent que no podia abans. El que passa és que has de tenir molta força de voluntat

Gemma dijo...

Molt divertit i irònic :D